موسسات غیر تجاری

لازم به ذکر است که لایحه اصلاحی قانون تجارت که در ماده ۵ آن حداقل میزان سرمایه شرکت سهامی خاص برای تاسیس و ثبت شرکت ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال تعیین شده است، مصوب سال ۱۳۷۴ است که تاکنون بدون تغییر باقی مانده است. بهتر است بدانید که لازمه انجام هرگونه فعالیت تجاری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی داشتن کد اقتصادی است. گام بعدی از مراحل ثبت شرکت مربوط به نام و اطلاعات شخص ثبت برند حقوقی است که در آن نام های درخواستی ثبت می شود. (اسامی پیشنهادی می بایست دارای ریشه ی فارسی باشد، لاتین نباشد، با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد، دارای اسم خاص باشد و تکراری نباشد. افرادی که قصد ثبت شرکت بازرگانی را دارند شرکت مسئولیت محدود را انتخاب می کنند. حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت ها یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری

می توانید به مقالات راهنمای انتخاب نام و موضوع فعالیت شرکت مراجعه نمایید. سپس با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکتها می توانید کلیه تقاضاهای مربوط به ثبت تاسیس را انجام دهید. برای انجام هر یک از مراحل نیاز به یک راهنمای کاربلد ثبتی دارید. ما در این سایت سعی داریم تا با جزییات کامل تمامی این مراحل را آموزش دهیم.

زمانی که اوراق را به پست تحویل می دهید حدوداً ۲ روز کاری زمان می برد که اوراق به اداره ثبت شرکت ها برسد. در بخش دوم کتاب نیز نمونه انواع اساسنامه و اظهارنامه و صورتجلسات تصمیمات و تغییرات شرکتها و موسسات غیر تجاری گنجانده شده است . مطالعه این کتاب برای دانشجویان رشته حقوق ثبت ، همچنین صاحبان شرکتها و موسسات ، برای آشنایی با نحوه ثبت انواع شرکتها و موسسات مفید بوده و میتواند مورد استفاده قرار گیرد . در صفحه ی مربوط به شعب، در صورتی که شرکت یا موسسه نیاز به تاسیس شعبه داشته باشد اطلاعات آن را در این صفحه وارد نمایید و در قسمت مربوط به سمت ها در شعب سمت شخص و مدت تصدی را تعیین کنید. با ورود به صفحه ی روزنامه، “روز شروع سال مالی” و “ماه شروع سال مالی” را در کادر مربوطه پر کنید. همچنین در این صفحه اطلاعات روزنامه ی شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه ی شرکت مشخص می گردد.

روند ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها

به محض این که اسم موسسه تائید شد شما می‌توانید اوراق مربوطه را از سایت پرینت گرفته، امضا کنید و به وسیله پست به اداره ثبت ارسال کنید. سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یکی از مهم ترین سایت ها برای متقاضیان ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت ها و سایر موارد مربوطه است که توضیح خواهیم داد . آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها یعنی irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر دستگاه خود جستجو نموده تا وارد صفحه اصلی این سایت شوید.

  • ماده6) بررسی کارشناسی تایید و تعیین نام اشخاص حقوقی مورد تقاضای ثبت تاسیس و یا تغییر نام، توسط مرجع ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری مرکز استان با رعایت مقررات انجام می‌پذیرد.
  • در صورتی که صورتجلسه شما مورد پذیرش مسئولین اداره قرار بگیرد.
  • ب)موسساتی که هدفش جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد.مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز است.
  • شما باید جهت ثبت موسسه غیرتجاری خود براساس این مشخصات پنج نام به سامانه معرفی کنید.

ج) موضوعاتی که بدون نیاز به دریافت مجوز از سازمان و ارگان ها به ثبت می رسند. تبصره 2- تمامی آگهی ها و ابلاغیه های رفع نقص یا عدم امکان ثبت که اطلاع متقاضی از آن ضروری است در سامانه بارگذاری و از طریق کد پیگیری اختصاص داده شده به متقاضی قابل روئت خواهد بود. انتخاب نمایید آگهی های شرکت در چه نوع روزنامه ای درج گردد ، چنانچه روزنامه ابرار کم هزینه ترین نوع روزنامه است . با توجه به حوزه فعالیتی موضوعی دقیق باید تنظیم گردد و در نظر داشته باشید برخی از موضوعات نیازمند به ارائه مجوز می باشند . در این گام باید نوع شرکت را انتخاب نمایید و سپس نام های پیشنهادی را به ترتیب اولویت از اول تا پنجم را باید به درستی در سامانه وارد نمایید .

نحوه ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت ها Irsherkat Ssaair

به جهت اینکه مقاله فعلی با مقاله قبلی از نظر کیفی قابل تشخیص باشد، مقاله قبلی را نیز در انتهای صفحه مجدد قرار داده ایم و تشخیص کیفیت نوشته فعلی را با نوشته های پیشین یا سایر نوشته های موجود در اینترنت بر عهده کاربران گرامی گذاشته ایم. در این بخش هر آنچه که باید در رابطه با تعیین نام شرکت ها ، شرایط و ضوابط و دستورالعمل های آن بدانید ، عنوان شده است . پس از بحث و گفت و گو محل قانوني مؤسسه از استان ……………….خيابان …………..كوچه ……………..پلاك…….

پس از تطبیق دادن آنها با مقررات و در صورت نبود کاستی اجازه انتشار آگهی تاسیس موسسه صادر می‌شود. ثبت موسسات و تشکیلات غیر تجاری در تهران در اداره ثبت شرکت‌ها و در شهرستان‌ها در اداره ثبت مرکز اصلی آن به عمل خواهد آمد. البته فرایند درخواست آنلاین و ثبت‌نام اولیه اینترنتی در سامانه ثبت شرکت‌ها به صورت یکپارچه انجام می‌گیرد. گفتنی است که ثبت تشکیلات موسسات غیرتجاری‌ای که در خارج از کشور به ثبت رسیده‌اند فقط در تهران امکان‌پذیر است. همچنین موسسات غیر تجارتی خارجی ثبت‌نشده که قصد فعالیت در ایران را دارند، موظف‌اند برای ثبت موسسات غیر تجاری در ایران اقدام نمایند.

در خصوص تغییرات موسسات غیر تجاری بعد از اینکه صورت جلسه مجمع عمومی تنظیم شد همراه با امضاء اعضاء مهر سازمان صادر کننده مجوز نیز باید در پای برگه صورت جلسه باشد که در دو نسخه تنظیم می شود. در زمان ثبت تغییراتد موسسه غیر تجاری حتماً به موارد زیر توجه داشته باشید. به طور کلی تفاوتی که بین موسسه و شرکت وجود دارد در غیر تجاری بودن آن است یعنی در شرکت ها موضوع فعالیت شرکت ها باید تجاری باشد و در موسسه غیر تجاری نمی توانید موضوع تجاری قرار دهید. در صورتی که اعضای هیئت مدیره و یا بازرسین اشخاص حقوقی باشند ، باید کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقیی و همچنین نامه مربوط به معرفی نماینده و کپی شماسنامه و کارت ملی که کپی برابر اصل شده باشد ارائه گردد .

موسسات غیر تجاری در تمام مفاد اساسنامه و سایر تغییرات شرکت بعد از ثبت نیز می توانند تغییرات را اعمال کنند. شرکت های سهامی عام شرکت هایی هستند که موسسین آنها بخشی از سرمایه شرکت را به وسیله فروش سهام به مردم جامعه تامین می کنند . موسسین 35 درصد از سهام شرکت را در حسابی به نام شرکت در یکی از بانک ها واریز می کنند و اظهارنامه ای را با پیوست اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه مربوط به پذیره نویسی سهام به مراجع ثبت شرکت ها ارائه می دهند .

اداره ثبت شرکت ها برای سهولت در خدمت رسانی به متقاضیان امور ثبتی ، تسریع در انجام پروسه ثبت و تغییرات و سازمان دهی بهتر ، سامانه ثبت شرکتها را ایجاد کرد که از این طریق ، ثبت و پیگیری پروسه کاری به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر شده است . در گذشته مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها توسط متقاضی انجام می شد و فرد باید به … ۴ – استارت واحد فنی شرکت برای پذیرش در سامانه تغییرات شرکت ثبت اسناد و املاک کشور. ماده12) مرجع ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری مرکزاستان مکلف است همزمان با ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها و موسسات غیرتجاری، مدارک و مستندات را اسکن و پرونده الکترونیکی مربوط را در سامانه، مطابق ضوابط ایجاد نماید. پس از ورود به سایت اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری طبق تصویر بالا بر روی گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کنید.

موضوعات مؤسسه غیر تجاری در موارد مربوطه بررسي و بشرح زير تغيير یافت. نسخه پرینت شده شماره پذیرش آگهی در ثبت سامانه ای باید در دو نسخه پرینت شود. سرمایه ای که باید موسسات غیر تجاری حداقل داشته باشند یک میلیون ریال می باشد. موسسات غیر تجاری دو نوع اند؛ 1) موسسات غیر تجاری انتفاعی، 2) موسسات غیر تجاری غیر ثبت شرکت در تهران انتفاعی، هر دو این موسسات به یک روش به ثبت می رسند، اما در موسسات غیر تجاری انتفاعی موسسین به دنبال کسب سود و در آمد برای خود هستند در حالی که این امر در موسسات غیر تجاری انتفاعی بدین صورت نمی باشد. اداره شرکت تعاونی بر عهده هیات مدیره می باشد و بر اساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت انتخاب می گردد .