راهنمای مدارک و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که چه مقدار سرمایه اولیه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود لازم است؟ در قانون تجارت، حداقل سرمایه اولیه برای ثبت این شرکت تعیین نشده است. اما بر اساس رویه موجود در اداره ثبت شرکت‌ها، حداقل سرمایه اولیه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، ۱۰۰ هزار تومان است. البته توجه داشته باشید ثبت شرکت که سرمایه اولیه ثبت می‌تواند بیشتر از این مبلغ باشد. از نظر نوع مسئولیت ، میان شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی شباهت وجود دارد اما باید توجه کرد که در ماده یک لایحه ، حد مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام می باشد. البته در این موارد قوانینی وجود دارد که باید به آن ها تسلط کامل داشته باشید.

  • برخی از موضوعات نیاز به مجوز دارد که می بایست در صورت نیاز از ارگان مربوطه مجوز فعالیت اخذ شود و برخی موضوعات نیاز به مجوز ندارند و از نظر قانونی قابل ثبت هستند.
  • گذراندن مراحل اداری در اداره ثبت شرکت ها که حدود ۲۰ الی ۴۰ روز به طول می انجامد.
  • این موضوع به دلیل نبود امکان ساخت و یا هزینه بر بودن ساخت بسیاری از قطعات در داخل آن کشور می باشد و به منظور تامین نیاز شهروندان یک کشور اجرا می شود.
  • اسامی باید بیش از three سیلاب باشند و از لغات فارسی و بامعنی انتخاب شوند.
  • شركت های مسئوليت محدود طبق قانون تجارت محدوديت و يا معايبي ندارند و طبق اساسنامه و موضوع فعاليتی كه در آنها در بدو تاسيس توسط هييت مديره در نظر گرفته شده ميتوانند بصورت گسترده فعاليت كنند .

طبق ماده ۱۰۷ قانون تجارت ایران، هر یک از شرکا به نسبت سهمی که در شرکت با مسئولیت محدود دارد دارای رأی خواهد بود. پس از فرستادن مدارک لازم برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود به اداره ثبت شرکت‌ها، باید منتظر تأیید آنها بود. در نهایت، روند ثبت شرکت با درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار به پایان می‌رسد. در شرکت با مسئولیت محدود، اداره مجامع عمومی شرکت توسط هیأت نظار درصورتی خواهد بود که تعداد شرکاء آن از 2 نفر می بایستی بیشتر باشد. در صورتی که قصد اخذ وام یا شرکت در مناقصات دولتی را ندارید بهتر است شرکت مسئولیت محدود ثبت کنید.

دو اصلِ اساسی درباره شرکت های مسئولیت محدود

در صورتی که ثبت موضوع به مجوز احتیاج داشته باشد باید از مراجع مربوطه اصل مجوز فعالیت اخذ شود. ارائه دو برگ از شرکت نامه و کامل کردن آن و سهامداران باید پای شرکتنامه را امضا کرده باشند. • ارائه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره ۲ نسخه که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد. دو نسخه شرکت نامه که تکمیل شده و به امضاء کلیه شرکاء رسیده باشد. درصورت وجود بیش از 12 نفر شریک، لازم است هیأت نظارتی متشکل از 3 نفر ایجاد شود و اسامی هیأت نظارت در اول صورت جلسه ذکر شده و پایین آن امضا شود.

ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت با ورود شریک یا شرکاء جدید در شرکت با مسئولیت محدود

اگر شرکت برای زمان محدودی ثبت شده باشد و بعد از اتمام زمان شرکت منحل می‌شود. اگر در دفعه اول این اکثریت حاصل نشد باید تمام شرکا مجددا دعوت شوند،در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکا اتخاذ می‌شود. در این مرحله می‌بایست تقاضانامه و وکالت‌نامه توسط کارفرما تأیید شود.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

همچنین سرمایه شرکت را مشخص و تعیین کنید نوع سرمایه به صورت نقدی باشد یا غیرنقدی . اگر قصد ثبت شرکت دارید همین حالا با ما تاس بگیرید تا شما را در تمامی مراحل ثبت شرکت همراهی کنیم. اگر ثبت و تأسیس شرکت برای رسیدن به هدف خاصی بوده، بعد از تحقق هدف مورد نظر، شرکت منحل می‌شود. شاید رسیدن به آن هدف خاص غیرممکن شود در این صورت هم شرکت دیگر موضوعیت نخواهد داشت.