رتبه بندی پیمانکاران و آخرین شرایط عمومی پیمان

شرکتهای متقاضی پایه “یک” با توجه به موضوع بایستی علاوه بر کسب امتیاز تجربه کاری مورد نیاز ، حداقل یک پروژه شاخص در زمینه طراحی پایه و یا تفصیلی داشته باشند. ۲- شرکت، واجد شرایط و امتیازات لازم برای تعیین صلاحیت در رتبه مورد نظر، طبق ضوابط و دستورالعمل های لازم باشد. پس از تعیین رتبه شرکت بر اساس فعالیت اصلی شرکت نمی تواند تا یکسال از تاریخ صدور رتبه تقاضای تجدید نظر در فعالیت اصلی خود و تعیین رتبه از این بابت نماید. جهت اخذ رتبه ابتدا باید یک شرکت داشته باشید و چنانچه ندارید می بایستی یک شرکت را در حوزه کاری خود در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسانید.

  • مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود(اساسنامه، تقاضانامه، شرکت نامه، درج آگهی در روزنامه رسمی، تأسیس و آخرین تغییرات شرکت).
  • از این رو انتخاب پیمانکار مناسب و کارآمد نقش بسیار زیادی در انجام درست پروژه ها دارد.
  • برای تشخیص صلاحیت در پایه ۳ و یا ارتقا از پایه ۴ و به ۳، انجام یک کار در رشته مورد درخواست و معادل مبلغ حداقل یک سوم ظرفیت پایه ۴ همان رشته الزامی است.

در واقع اخذ گرید یا رتبه مشاوران نشان می­دهد که شخص دارنده گرید دارای صلاحیت لازم برای ارائه خدمات مشاوره­ ای است. سیستم اخذ رتبه مشاور با توجه به توان فنی مهندسی و امکانات فنی و نرم افزاری مشاوران متقاضی، رتبه ای بین ۱ تا ۳ به آنها اختصاص می­دهد. گرید ۱ معرف بهترین رتبه و گرید ۳ بیانگر پایین ترین رتبه ممکن است. رتبه بندی پیمانکاران برای انجام فعالیت پیمانکاری و برای احراز صلاحیت پیمانکارانی که قصد انجام پروژه‌هایی با ویژگی‌های زیر را دارند صادر و طی ترتیبات مقرر در آیین‌نامه اصلاح و تمدید می‌گردد. شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات و افراد امتیازآور از ۱ تا ۵ رتبه بندی می شوند، ولی شرکت های مشاور از ۱ تا ۳ رتبه بندی اتخاذ می کنند.

یکی از مهم ترین عوامل موثر رتبه بالا در رتبه بندی پیمانکاری تعداد نیروهای متخصص فنی و مهندسی موجود در اعضای هیئت مدیره است. بنابراین اگر به دنبال رتبه بهتر برای شرکت خود هستید، تمام سعی خود را بکنید تا اکثریت اعضا هیئت مدیره دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته مرتبط، سابقه کاری مربوط به رشته مهندسی مربوطه و یا مدیریت باشند. اگر این اعضا دارای رزومه پژوهشی پرباری نیز باشند شانس اخذ رتبه برتر برای شما بسیار بیشتر از سایر شرکت ها خواهد بود. فرآیند اخذ رتبه های پیمانکاری، مشاور، انفورماتیک نیاز به شرایط خاصی از لحاظ توانمندی نیروهای حاضر در شرکت، توان مالی و سطحی قابل توجهی از قرارداد های پروژه های انجام شده دارد.

رشته های زمینه، مرتبط و غیر مرتبط با مدرک مهندسی مکانیک سیالات

تمامی حقوق طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران برای موسسه خدمات اداری کاج با علامت ثبت شده، محفوظ می باشد. سلام بله دوست عزیز در صورتی که شرایط امتیاز نیروی انسانی رو داشته ثبت شرکت در تهران باشید. ثبت ساجات همیشه در برابر پرونده های شما احساس مسئولیت و تعهد دارد. ما معتقدیم که منافع ما تنها وقتی بهینه خواهد شد که منافع کارفرمایان ما بهینه شود .

تمامی مدارک شرکت اعم از اساسنامه، آگهی روزنامه و غیره کپی برابر اصل تحویل داده شود. هر شرکت پیمانکاری که جزء هیچ کدام از دسته های بالا نباشد جزء دسته سوم به حساب می آید. کپی برابر اصل مدارک تحصیلی و اصل مدارک تحصیلی جهت بازدید کارشناس. 7- اظهار نامه مالیاتی شرکت برای آخرین سال مالی قبل از تشکیل پرونده که به تایید و مهر سر ممیز مالیاتی مربوط رسیده باشد . ب ) گواهی کار مرتبط با رشته مورد در خواست با ذکر تاریخ شروع و خاتمه از طرف شرکت و شرکتهایی که در گواهی بیمه لیست شده اند .

رتبه بندی پیمانکاران

شرکت های پیمان کاری و شرکت های وابسته به امور پیمان کاری مانند انبوه سازی، عمرانی و مشاوره ای را با امتیازات یک تا پنج رتبه بندی می کنند. در این نوع رتبه بندی رتبه پنج کمترین میزان رتبه و امتیاز را داشته و به ترتیب افزایش یافته و نهایتا رتبه یک دارای بالاترین میزان ارزش و اعتبار می باشد. طبق ماده ۲۵ آیین نامه، اگر اطلاعات ارائه شده توسط پیمانکاران به منظور تشخیص و ارزشیابی و بررسی صلاحیت آن ها، مبتنی بر اسناد و داده های صوری یا جعلی باشد، به تشخیص دفتر امور مشاوران سازمان برنامه و بودجه، از ۱ تا ۳ سال از تشخیص صلاحیت، محروم خواهد شد. تجدید نظر در این بازه ۱ تا ۳ ساله، بر عهده دفتر امور مشاوران و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه است. طبق ماده ۲۰ آیین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت حرفه ای پیمانکاران، شرایط اختصاصی برای دریافت گواهینامه هر رشته در پایه ۱ تا ۵، متفاوت است.

شرکت های پیمانکاری برای شرکت در مناقصات دولتی ملزم به داشتن گواهی صلاحیت پیمانکاری هستند. رتبه بندی پیمانکاران بر اساس یک سری استانداردها و آیین و قوانین خاص بود که قانون نامه اداره برنامه و مدیریت راهبردی نهاد ریاست جمهوری معیار آن می باشد. از طرف دیگر داشتن گواهی رتبه بندی و نوع گرید و رتبه اتخاذی بیانگر توان فنی، تجربه و سوابق شرکت در زمینه مورد فعالیت می باشد و هر چه شرکت شما رتبه بالاتری داشته باشد شانس پیروزی شما در مناقصات و افزایش میزان پروژه های دریافتی از سوی کارفرمایان (چه دولتی و چه خصوصی) بیشتر خواهد شد. بنابراین گواهی رتبه بندی نوعی اعتبار برای شرکت های پیمان کاری محسوب می شود. پیمانکار موظف است طبق شرایط رتبه بندی شرکتها با استفاده از هزینه ی خود تجهیزات موقت کارگاه همچنین ساختمان آن را بیمه کند. اولین شرط این است که مدیر عامل و حداقل دو سوم اعضای هیئت مدیره شرکت دارای مدرک تحصیلی لیسانس و یا بالاتر باشند.

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۴ پیمانکاری :

دیری است گروه مشاورین تکین راه در بخش کارشناسی و آموزش خدمات رتبه بندی پیمانکاران و مشاوران و Epc خدمات ارائه میکند. چنانچه قصد دارید جهت اخذ و یا ارتقای رتبه اقدام نمایید، بهتر است با تیم حرفه ای و کار آمد مشاوره کنید تا در امنیت اطلاعات اوراق شرکت شما و سرعت بخشیدن به مراحل تشخیص صلاحیت در اسرع وقت اقدام کند و حال با همکاران ما تماس حاصل فرمایید و از خدمات ما بهره مند شوید. در ادامه بعد متقاضی با در دست داشتن شناسه و رمز عبور شرکت خود در سامانه ساجات به آدرس مراجعه کرده و درخواست رتبه بنی خود را از طریق سامانه اعلام و مدارک و موارد مورد نظر را در آن بارگذاری کرده ، سپس پرونده جهت بررسی به سازمان ارسال می گردد. سپس بعد از بررسی های لازمه و شرایط تشخیص صلاحیت شرکت و تایید مدارک و شرایط آن تمامی مدارک بطور حضوری توسط کارشناس سازمان مدیریت واحد مشاوران و پیمانکاران دریافت می گردد تا نسبت به صدور کارتکس شرکت اقدام گردد. در اصطلاح تمدید رتبه پیمانکاری به یک مجموعه حقیقی یا حقوقی گفته می شود که فعالیت های اجرایی و مدیریتی را در سطح سازمان ها و پروژه های مختلف انجام می دهد. در واقع برای شرکت ها ی پیمانکاری 5 رتبه وجود دارد که 1 بالاترین رتبه و 5 پایین ترین رتبه می باشد و میزان در سنجش رتبه بندی شرکت های پیمانکار ،تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره شرکت می باشد.

هر چقدر که سرمایه بیشتری داشته باشید به این معنی است که می­توانید هزینه­های پروژه­های بیشتر و بزرگتری را متقبل شوید. بنابراین یک امتیاز مثبت جهت اخذ رتبه پیمانکاری بالاتر ثبت برند تجاری خواهید داشت . جهت اجرای هر پروژه باید توانمندی شرکتهای دارای گواهی صلاحیت، طبق شرایط آیین نامه ارجاع کار به پیمانکاران، توسط‌ دستگاه‌های اجرایی ذیربط مورد سنجش قرار گیرد.

مدت زمان رتبه بندی شرکت های پیمانکاری بستگی به کارایی و سابقه شرکت و کارشناسان جهت اخذ رتبه پیمانکار است ولی شما با انتخاب مجموعه با سابقه و مشاوره با کارشناسان حرفه ای و با تجربه ما میتوانید در کمترین زمان رتبه مورد نظر را اخذ نمایید. به عبارتی دیگر،رتبه بندی شرکت ها ، بررسی میزان توانایی شرکت (بر اساس نفرات و سوابق آن ها،تجربه ی کاری و توان مالی) است که طبق ضوابط و آیین نامه هایی که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری مصوب می شود انجام می گیرد. شرکت های مهندسی مشاور دارای سه رتبه بندی می باشد که حداقل آن اخذ رتبه 3 تغییرات شرکت و بالاترین رتبه شرکت های مهندسی مشاور اخذ رتبه 1 می باشد. در فرآیند اخذ رتبه مشاور، امکانات فنی و نرم افزاری ،ساختار مدیریتی، تجربه کاری و همچنین نیروی فنی و مهندسی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک

در مرحله بررسی چنانچه شرایط شرکت پیمانکار تغییری قابل توجهی نداشته باشد، رتبه آن تمدید می شود ولی اگر فعالیت ها و کیفیت کار شرکت پیمانکار دارای سیر نزولی باشد، رتبه آن نیز تنزل خواهد داشت. اما در صورتی که پیمانکار در طول فعالیت خود رشد داشته و سطح خدمات و کیفیتش را ارتقا داده باشد صلاحیت ارتقا رتبه پیمانکاری را خواهد داشت. برای ارتقا رتبه پیمانکار ، سوابق مهندسینی که در شرکت مشغول فعالیت هستند از اهمیت زیادی برخوردار است. هرچه سوابق این افراد بیشتر باشد میزان امتیاز مهندسی شرکت بیشتر می گردد و زمانی که شرکت برای ارتقا رتبه اقدام می نماید نیاز کمتری به فراهم آوردن امتیاز هیئت مدیره یا پرسنل خواهد داشت. توجه داشته باشید که طبق ماده ۲۱ این آیین نامه، پیمانکاران نوع اول در پایه های ۳ و ۴و ۵و ، توسط سازمان برنامه و بودجه به عنوان پیمانکار استانی و بقیه پیمانکاران، توسط دفتر امور مشاوران و پیمانکاران،‌ تشخیص صلاحیت می شود.

برنامه زمانی انجام کارهای پیشگفته توسط پیمانکار تهیه می گردد و پس از تائید مهندس مشاور و کارفرما، به اجرا در می آید. برای کسب پایه ۱ الی ۴ نیز، شرکت می‌بایست امتیاز نفرات و سقف تجربه کاری تعیین شده برای هر رشته و پایه و سقف توان مالی تعیین شده برای هر رشته و پایه را به صورت مجزا داشته باشد. شرکت‌هایی که برای انجام این کار اقدام می‌کنند، باید دارای هیات مدیره‌ای باشند که دو سوم اعضای آن مدرک کارشناسی و بالاتر داشته باشند. بنابراین هرگونه اشتباه سهوی یا عمدی در اطلاعات بارگذاری شده در سامانه ساجات، می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن مراحل اخذ، تمدید و ارتقای رتبه بندی شود.