شرایط و مدارک لازم جهت ثبت موسسه خیریه

این قانون از تاریخ توشیح نافذ و در جریده رسمی نشر گردد و با انفاذ آن مقرره فعالیت های موسسات غیردولتی داخلی و خارجی منتشره جریده رسمی شماره (۷۹۲) سال ۱۴۲۱ هـ ق ملغی شمرده میشود. مراجع امنیتی میتوانند صرف از طریق وزارت اقتصاد معلومات مورد نیاز خویشرا پیرامون فعالیت های موسسات غیردولتی بدست آورند. ثبت شرکت در تهران موسسه مکلف است حین استخدام کارکنان مربوط احکام قانون کار و سایسر اسناد تقنینی نافذه کشور را رعایت نماید. ادارات ذیربط سکتوری مکلف اند در تماس با موسسه جریان پیشرفت کار پروژه را از نظر فنی به صورت دوامدار بررسی و مراقبت نموده ، با نظر داشت خصوصیات پروژه بوزارت اقتصاد گزارش ارائه نماید.

ثبت موسسه خیریه

پس از طی مراحل و ارسال درخواست، برای شما نامه ای خطاب به اداره ثبت شرکتها صادر خواهد شد. سامانه ثبت موسسه خیریه برای دسترسی و انجام امور ثبت و صدور مجوز سازمانهای مردم نهاد ایجاد شده است. دغدغه افرادی که اقدام به ثبت موسسه خیریه می نمایند، طی طریق طولانی مدت برای اخذ مجوز است. برای تعیین سمت افراد موسسه، باید جلسه هیات مدیره برگزار شود. یکی از الزامات این جلسه آن است که تعداد افراد باید فرد و حداقل ۳ نفر باشد. پس از رای گیری و تعیین سمت اعضای اصلی هیات مدیره، آنها باید فرم صورت‌جلسه را در ۳ نسخه پرکرده و امضاء نمایند.

نظارت و بررسی از کمیت و کیفیت کار و طرز فعالیت پروژه موسسه مطابق قرار داد عقد شده صورت میگیرد. موسسه مکلف است دارائی های اسعاری و افغانی خود را به حساب معینه بانکی در یکی از بانکهای داخل کشور شامل حساب نماید. موسسه مکلف است مواد، ماشین آلات ، عراده جات و سایر سامان آلات مورد ضرورت پروژه های تائید شده را از داخل کشور تهیه نماید. در صورت عدم موجودیت ان در داخل کشور یا تفاوت فاحش قیمت ها ، موسسه میتواند آنرا از خارج تدارک نماید.

مدیریت جذب خیرین از ارتباط تا دریافت کمک مالی

بعداز اینکه یکی از نام ها برگزیده شد متصدی مربوطه بعداز توجهات لازم به موضوعیت ثبت موسسه و اخذ مجوز در صورت احتیاج به مرجع مرتبط ارجاع داده می شود. پس از انتخاب افراد جهت ثبت و راه اندازی موسسه و تصمیم گیری در رابطه بانوع فعالیت انتخاب نام ، سرمایه و… با ثبت شرکت و برند ایلیا در تماس باشید تا اطلاعات لازم به شما داده شود.

  • فراموش نکنید که طی کردن مراحل مربوط به ثبت موسسه خیریه نیاز به آگاهی و تجربه کافی در حوزه ثبت شرکت و موسسه دارد.
  • امضای اوراق و تشکیل پرونده رسمی گام بعدی راه‌اندازی موسسه غیر تجاری در ایران است.
  • اگر مراحل کار گام به گام طی شوند، می‌توان اطمینان داشت که ثبت قانونی موسسه بدون اتلاف وقت و بدون تکرار این روند به انجام می‌رسد.
  • برخورداری از شفافیت بالای مالی از دیگر نقاط قوت و شاخص اعتمادسازی در بین نیکوکاران محسوب می شود.
  • (۲) ریس جمهور، معاونین ریس جمهور، روسا و اعضای شورای ملی، ریس و اعضای ستره محکمه، وزرأ هیت رهبری لوی څارنوالی، معینان رؤسای کمیسیون ها یا ادارات مستقل دولتی و رؤسای احزاب سیاسی، حق تأسیس موسسه و عضویت در آن را ندارند.

فرم درخواست تاسیس موسسه، باید در 2 نسخه توسط اعضای هیئت مدیره تکمیل شود. متقاضیان تاسیس موسسات خیریه باید درخواست کتبی خود را با اسامی پیشنهادی برای موسسه خود جهت تایید به اداره بهزیستی استان ارئه دهند و پس از تایید نام موسسه و اهداف موسسه در معاونت تخصصی، نام موسسه را در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ثبت نمایند. نصب صندوق جمع آوری کمک های مردمی در معابر عمومی، صرفاً با تشخیص و مجوز مرجع صدور پروانه فعالیت موسسه صورت پذیرد. زمان اجرای طرح جمع آوری کمک های مردمی از طریق توزیع صندوق، حداکثر یکساله بوده و توسط مرجع صدور پروانه فعالیت قابل تمدید است.

ثبت موسسه خیریه برای جامعه ی ایرانی و کمک به برنامه های دولت، سند تحول جامع ملی مفید می باشد. این موضوع علاوه بر مفید بودنش حساس است و ثبت آن نیازمند مجوز است. فرم درخواست تاسیس موسسه، باید در ۲ نسخه توسط اعضای هیات مدیره تکمیل شود. متقاضیان تاسیس موسسه‌های خیریه باید درخواست کتبی خود را با اسامی پیشنهادی برای موسسه خود جهت تایید به اداره بهزیستی استان ارائه دهند و پس از تایید نام موسسه و اهداف موسسه در معاونت تخصصی، نام موسسه را در اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان ثبت نمایند.

بازرس می تواند در هر موقع،هرگونه رسیدگی و بازرسی را در مورد موسسه انجام داده و اسناد ومدارک واطلاعات مربوطه را مطالعه کرده و مورد رسیدگی قرار دهد و در صورت لزوم تقاضای تشکیل جلسه فوق العاده هیئت امناء را نماید. ۳- گزارش هرگونه تخلف هیئت مدیره از مفاد اساسنامه به هیئت امناء. ۲-مطالعه گزارش سالانه هیئت مدیره اعم از مالی وغیر مالی و تهیه گزارش عملکرد برای اطلاع هیئت امناء . به طور کلی هیئت مدیره می تواند هر مقدار معامله ای که ضروری بداند در مورد نقل وانتقال اموال منقول و تبدیل به احسن و رهن گذاری و فک رهن و استقراض به استثنای فروش اموال غیر منقول که مستلزم تصویب هیئت امناء می باشد به نام موسسه انجام دهد.

۳- درخواست انحلال تشکل متخلف توسط شورای ملی از دادگاه صالح. ماده ۳۳- تشکل موظف است امکان دسترسی بازرسان دبیرخانه شورای ذی‏ربط را به اطلاعات و اسناد خود در حضور نماینده تشکل و صرفاً در محل دفتر تشکل فراهم کند. ماده ۳۲- تقسیم اموال و مازاد درآمد تشکل در میان مؤسسان، اعضا و مدیران پیگیری ثبت تغییرات شرکت قبل از انحلال ممنوع است. ح- دادخواهی در مراجع قضایی، مطابق قانون آیین دادرسی کیفری و سایر قوانین مربوط. چ- ارایه خدمات آموزشی و انتشار نشریه و ایجاد پایگاه اینترنتی و استفاده از سایر ابزارهای اطلاع‏رسانی و محصولات فرهنگی، آموزشی و پژوهشی با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

ثبت موسسه

نوع خدمات ارائه شده به گروه هدف مشخص بوده و به تایید مرجع صدور مجوز برسد. موسسه دارای توانمندی مالی و اجرایی برای ارائه خدمات در بیش از ۳ استان کشور باشد. هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه و صورت جلسات موسسه در صورتی معتبر است که به تایید نیروی انتظامی ذی ربط رسیده باشد.

مدارک لازم جهت ثبت موسسات غیر تجاری اشخاص حقوقی

بستگی دارد مرکز اصلی موسسه در کجا قرار دارد، اداره ثبت آن حوزه، مرجع صالح ثبتی شما خواهد بود. کپی سند مالکیت یا اجاره‌نامه مکان تاسیس موسسه باید ارائه شود. اساسنامه موسسه باید تهیه شود و در ۳ نسخه به امضای متقاضیان تاسیس موسسه برسد. برای به ثبت رساندن موسسه خیریه باید حداقل بین 30 تا 60 میلیون دارایی داشته باشید. موسسات خیریه غیر انتفاعی غیر دولتی، این موسسه ها به دنبال سودآوری برای جامعه هستند.

یک موسسه حقوقی می‌تواند خدمات حقوقی در خارج از کشور نظیر تهیه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان، مهاجرت افراد برای کسب شغل و مهارت‌های دیگر، نیز ارائه کند. ما در این مطلب سعی کردیم شما را با فرآیند تاسیس موسسه حقوقی آشنا کنیم. برخلاف موسسات غیرتجاری معمولی، موسسه خیریه نیاز به موسسینی با شرایط به خصوص دارد. علاوه بر موسسین لازم است مجوزهایی را داشته باشید و اساسنامه را بر طبق رویه مورد تایید اداره ثبت شرکت ها تنظیم نمایید. تقاضانامه موسسات غیرتجاری، اساسنامه موسسات غیرتجاری، شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت‌مدیره، روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی.

4- حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیئت مدیره الزامی است. سرمایه غیر نقدی موسسات غیر تجاری که توسط کارشناس دادگستری تائید و به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری می بایست اعلام شود. لازمه تائید سرمایه غیر نقدی گزارش کارشناس دادگستری می باشد یا به عبارتی هرگاه قسمتی از تعهد مؤسسین به صورت ثبت برند تجاری غیرنقد باشد باید در قبال سرمایه غیرنقدی نظر کتبی‌ کارشناس رسمی وزارت دادگستری اخذ گردد. بعد از وصول و در اختیار گذاشتن مجوز های لازم در ارتباط با موضوع ثبت موسسه متصدی مرجع ثبت شرکتها مشروط براینکه نواقصی در مدارک وجود نداشته باشد . متصدی مربوطه دستور ثبت را صادر می نماید و متقاضی ثبت موسسه به واحد ثبت شرکت مراجعت می نماید.