ویژگی های موسسه حقوقی

ثبت موسسات حقوقی بدون مجوز وکالت/ سازمان ثبت را تهدید به … به صراحت عنوان شده که باید شرایط ثبت شرکتها و موسسات تسهیل شود. با سلام و احترام برای ثبت موسسه حقوقی چه شرایطی لازمه؟ آیا مدرک تحصیلی مرتبط و یا حضور فرد وکیل … ما در این محتوا کلیه مراحل، مدارک، مجوزها در مورد ثبت موسسه حقوقی را بیان کردیم. برای اینکه موسسه حقوقی شما در زمانی مشخص و به راحتی به ثبت برسد باید تمامی مراحل و مدارک را به درستی به اداره ثبت ارائه کنید.

وکلای موسس تنها در حوزه ای که پروانه وکالتشان مربوط به آنجاست میتوانند موسسه حقوقی تأسیس کنند. موسسه حقوقی باید تابعیت ایرانی داشته باشد و نمیتوان با هیچ اکثریتی این تابعیت را تغییر داد. آئین نامه مربوط به تشكیل موسسات حقوقی و نحوه اداره آنها ماده ۱ – موسسه حقوقی شخصیتی ثبت تغییرات شرکت است حقوقی كه منحصراً توسط سه یا چند وكیل دادگستری تحت هر نام و عنوان به … موسساتی هستند که هدف از احداث آن ها به دست آوردن منافع برای اعضا نباشد. تمام فعالیت های اجتماعی مانند صندوق های قرض الحسنه، انجمن اسلامی،علمی، موسسات خیریه و… در قالب این موسسات هستند.

قوه قضاییه با بررسی شرایط و صلاحیت متقاضیان ثبت موسسه حقوقی در صورتیکه این افراد محکومیت کیفری و یا انتظامی خاصی نداشته باشند و تخصص لازم و تجربه لازم را داشته باشند این مجوز را صادر می کند .یکی از افراد متقاضی ثبت موسسه حقوقی باید حداقل سال سابقه فعالیت مرتبط در حوزه های حقوقی را داشته باشد. اخذ نمایندگی آموزشگاه زبانمی توانید به صفحه مربوط به آن در سایت موسسه اندیشه آسیا مراجعه کنید. شناسایی محرومان واقعی و تعیین اولویت نیاز آنان با توجه به ملاک های کیفی و کمی. تعیین و مشخص کردن مکانیسم های ثبت شرکت در تهران استفاده از توان مادی فعالان بازار سرمایه در جهت حمایت از نیازمندان.

ثبت موسسه حقوقی

این نام باید سه سیلابه و خاص تعیین شود و همه قوانین تعیین نام برای انها مصداق باشد. موسسه حقوقی ثبت نوول در این مقاله برآنست تا درباره ثبت موسسه غیر تجاری مطالبی را به متقاضیان محترم ارائه نماید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. وکالت در دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده ، قرارداد ، قراردادهای پیمانکاری ، پزشکی و دارویی ، تجاری ، ملکی و فضای مجازی را به موسسه حقوقی و داوری امین عدالت کبریا در تهران بسپارید.

ویدیو حقوقی روز

اسمی که به عنوان اسم موسسه حقوقی معرفی می کنید می بایست حداقل دارای ۳ بخش باشد. جهت ثبت مؤسسات غیرانتفاعی باید از سازمان ها یا وزارتخانه های مربوطه مجوزات حاصل ثبت شرکت در تهران گردد. در ادامه به صورت تشریحی، انواع موسسات تجاری را تعریف خواهیم کرد. جهت دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه امور ثبتی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی حقوقی حداقل یکی از اعضاء هیئت مدیره شرکت. موسسه وکالتی اصفهان با مدیریت یکی از بهترین وکلای اصفهان مشاوره های حقوقی را به صورت حضوری، غیرحضوری و آنلاین به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد و با صبر و شکیبایی بسیار آن ها را در این مسیر یاری می کند. بهترین وکیل در اصفهان با اعمال موثرترین راه کارهای قانونی بازده حداکثری پرونده های حقوقی وکیفری شما را اعمال می نماید و در صورتی که ضرر یا آسیبی شما را تهدید کند سعی می کند در چهارچوب موازین قانونی ضمن ارشاد و عندالزوم با اخذ وکالت شما را از شرایط پیش آمده رها سازد. در طی سال ها فعالیت در زمینه های مختلف حقوقی با بهره گیری از تجربیات برترین وکیل ها در اصفهان با تخصص و مهارت کافی در امور حقوقی توانسته است تا به حال میزان قابل توجهی از رضایت افراد و موکلین را کسب نماید. یکی از امکاناتی که در موسسه حقوقی جهت تسریع در خدمت رسانی به شما عزیزان فراهم شده است، مشاوره حضوری، غیرحضوری (تلفنی) و مشاوره حقوقی آنلاین می باشد تا به راحتی مسائل خود را با مشاور حقوقی در اصفهان در میان بگذارید.

به طور کلی در موضوع این نوع موسسات (بند 2 اساسنامه)، عبارت “مشاوره حقوقی و انجام امور مربوط به وکالت از طریق وکلای معتبر دادگستری” قید می گردد که این عبارت کلیه امور حقوقی را شامل می شود. در اساسنامه باید نام موسسه حقوقی و اعضا موسس و مشخصات کامل و اقامتگاه قانونی آنان قید گردد و هر تغییری که در اساسنامه و ارکان موسسه داده می شود باید مورد تایید کانون قرار گرفته و در دفتر کانون ثبت و نسخه تایید شده توسط متقاضی جهت ثبت و انتشار به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود. یکی از شرایط ثبت موسسه حقوقی یا همان ثبت شرکت غیر تجاری، داشتن پروانه تاسیس از قوه قضاییه است، که با توجه به زمان تعیین شده در پروانه باید تمدید شود. در اساسانامه بایست نام موسسه حقوقی و اعضاء موسس و مشخصات کامل و اقامتگاه قانونی آن ها قید شود و هرگونه تغییری که در اساسنامه و ارکان موسسه ایجاد می شود بایست مورد تایید کانون قرار گرفته و در دفتر کانون ثبت و نسخه تایید به وسیله متقاضی برای ثبت و انتشار به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

  • تبصره – چنانچه هر یکی از اعضا موسسه یکی از شرایط مندرج در این ماده را فاقد …
  • بخش دولتی شامل کلیه صنایع بزرگ‌، صنایع مادر، بازرگانی‌خارجی‌، معادن بزرگ‌، بانکداری‌، بیمه‌، تامین نیرو، سدها وشبکه‌های بزرگ آبرسانی‌، رادیو و تلویزیون‌، پست و تلگراف و تلفن‌، هواپیمایی‌، کشتیرانی‌، راه و راه‌آهن و مانند اینها است که به‌صورت مالکیت عمومی و در اختیار دولت است‌.
  • موسسات غیرانتفاعی برای خدمات رسانی به افراد و ارگان ها تشکیل شده و در ازای خدمات خود سودی دریافت نمی کنند .
  • پس از آنکه مدارک تکمیل شده از طریق مراکز پستی منتخب به اداره ثبت شرکتها ارسال می شود، معمولا بین 5 تا 7 روز کاری زمان لازم است تا کارشناسان اداره ثبت شرکت ها، مدارک ارسالی متقاضیان را بررسی نموده و شماره ثبت و شناسه ملی به شرکت تقاضا شده اختصاص دهند.

فعالیت موسسه حقوقی اصفهان مطابق عرف قدیمی و تحت سایه قانون بوده و هست. این موسسه صد در صد مورد تأیید دولت و قوه قضائیه به ریاست رئیس قوه قضائیه است و اخیراً بارها بر موضع خود در مورد وضعیت نهادهای قانونی تأکید کرده است. امروزه ورود افراد سودجو به عرصه وکالت تا حدودی حیثیت و جایگاه وکالت را متزلزل کرده و بخشی از اعتماد و اطمینان مراجعین را از بین برده است. در نتیجه مشتریان در انتخاب اطلاعات مناسب و یافتن معتبرترین موسسه حقوقی بسیار دقیق و حساس هستند. بدیهی است که بدون انجام تحقیق و بررسی نمی توان به یک موسسه و مجموعه اعتماد کرد، اما نکته اینجاست که برای دستیابی به معتبرترین موسسه حقوقی در تحقیقات و مطالعات خود، چه شاخص هایی را باید جستجو کرد و چه شاخص هایی را باید در نظر گرفت.

۱۲٫ در صورت داشتن وکیل ثبت برند ، به اصل یا کپی برابر اصل وکالتنامه نیاز است. برای ثبت موسسه حقوقی ، هیچ گونه تکلیف قانونی بری محدودیت ثبت موسسه با … نمی باشند ، بلکه شاید حداقل شرایط مورد توقع برای تصدی اینگونه موسسات که همانا … لازم به ذکر است که به موجب بند 2 اساسنامه موضوع این نوع موسسات عبارت می باشد از “مشاوره حقوقی و انجام امور مربوط به وکالت از طریق وکلای معتبر دادگستری” قید می گردد که همین عبارت تمامی امور حقوقی را شامل می گردد.

کارمزدی که ثبت اریکه برای ثبت موسسه غیرتجاری دریافت می‌کند ۸۵۰ هزار تومان است. در موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر علاوه بر امور ثبتی ، فعالیت های دیگری مثل اخذ کد اقتصادی ، اخذ کارت بازرگانی ، اخذ جواز تاسیس ، اخذ پلمپ دفاتر و اخذ رتبه بندی شرکت ها نیز صورت می گیرد. اولین قدم انتخاب قالب شرکت بود که موسسه غیر تجاری تنها قالب مناسب و مورد تایید برای موسسه حقوقی بود. این دو نفر بهتر است هر کدام دارای مدرک تحصیلی مرتبط در رشته وکالت باشند هر چند تنها یک نفر از انها هم که مدرک مرتبط کارشناسی وکالت داشته باشد می توان موسسه را ثبت کرد. در ضمن به منظور داشتن شرایط بهتر برای ثبت موسسه حقوقی بهتر است یکی از این شرکا حداقل سال سابقه کار حقوقی داشته باشد. برای ارائه خدمات حقوقی در قالب موسسه باید آن را به‌صورت قانونی ثبت کنید.

نکته مهم آنکه موضوع شرکت بازرگانی از جمله موضوعاتی است که نیازی به اخذ مجوز برای ثبت و یا بعد از آن برای فعالیت ندارد. تفاوت مؤسسه حقوقی با دفتر وکالت، در مزایای بیشتر مؤسسه حقوقی است. همان‌ طور که گفتیم برای ثبت یک مؤسسه حقوقی به دو نفر نیاز است که حداقل یکی از آن‌ها باید ده سال سابقه وکالت در دادگستری داشته باشد.

خدمات دیگر موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر

ماده ۶- مرجع ثبت موسسه حقوقی، اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری حوزه فعالیت موسسه و در محل هایی که اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری تشکیل نشده، اداره ثبت اسناد و املاک حوزه فعالیت آن موسسه است. حداقل تعداد شرکا در مؤسسات ذکر شده نباید کمتر از دو نفر باشد و قید سرمایه به هر میزان مجاز است. مؤسسات غیر تجاری همانند موسسات تجاری باید در تهران در اداره ثبت شرکتها و در شهرستانها در دایره ثبت شرکتهای اداره ثبت مرکز اصلی موسسه به ثبت برسند و جهت آن کلیه اقدامات تاسیس شرکتها به همراه رعایت مواد آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیل و مؤسسات غیر تجاری که در سال ١٣٣٧ به تصویب رسیده است ضروری است. این امکان برای موسسه فراهم می باشد که بتواند از همکاری تعداد لازمی از وکلای دادگستری مقیم همان حوزه به عنوان عضو همکار استفاده کند. واضح است که اسامی تمامی وکلای همکار با تصویب مجمع عمومی شرکا و بعد از تایید کانون وکلای دادگستری به موجب ماده 3 به اداره ثبت شرکت ها اعلام و مراتب در روزنامه کثیرالانتشار آگهی خواهد گشت.

یکی دیگر از شروط این است که به دلیل اینکه موسسه‌های حقوقی با یک نام مشخص مشغول فعالیت می باشند. در واقع نام موسسه، به عنوان نام تجاری محسوب شده و با توجه به این موضوع ارزش اقتصادی پیدا خواهد کرد که قابلیت انتقال نیز دارد. اما دقت داشته باشید اگر موسسه به ثبت نرسیده باشد، افراد دیگر به سادگی از اسم موسسه شما می توانند سودجویی کنند و به کمک نام موسسه شما باعث اعتبار بخشیدن به فعالیت های خود شوند.