قانون ثبت شرکت ها برای تمام افراد یکسان است

✔️ یکی از اطلاعات لازم برای پیگیری درخواست از این سامانه وارد کردن کد پیگیری می باشد که مراحل پیگیری در این مقاله به طور کامل گفته شده است. در مرحله بعدی لازم است که شخصیت حقوقی و یا شرکت مد نظر خود را که قصد ثبت آن را دارید، را انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. در صورتی که شرکت شعبه به خصوصی ثبت برند تجاری داشته باشد، در این مرحله باید اطلاعات مربوط به آن را وارد کنید که معمولا شرکت ها در ابتدای تاسیس، شعبه دیگری ندارند. حوزه فعالیت از قبل باید تعیین شده باشد و در این مرحله فقط در سایت ثبت شود. در قدم اول اطلاعات عمومی شرکت ها مثل نوع شرکت، نام شهر و استان محل فعالیت، شماره و آدرس و سال مالی ثبت می شود.

http://www.irsherkat.ssaa.ir/

در این روش، نیاز به مراجعه حضوری به این سازمان در دفعات زیاد بود و همین موضوع باعث می شد که اشخاص مراحل بسیار سختی را برای تاسیس شرکت ها انجام دهند. در گذشته مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها توسط متقاضی انجام می شد و فرد باید به … ۴ – استارت واحد فنی شرکت برای پذیرش در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور. پلمپ دفاتر توسط اداره کل ثبت شرکت ها وموسسات غیرتجاری انجام می‌گیرد. سپس شماره ثبت شرکت در آن وارد شده و مهر اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری در آن درج می‌شود. به این صورت، امکان هیچ‌گونه جابجایی و تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت. در پایان هر سال مالی هم شرکت باید این دفترها را به اداره مالیات تحویل دهد.

این مرحله نیز اهمیت زیادی دارد؛ چراکه میزان سرمایه اولیه شرکت، ارزش و اعتبار آن را تعیین می کند. پس از انتخاب حوزه فعالیت شرکت، باید در خصوص میزان سرمایه اولیه شرکت و میزان آورده هر فرد تصمیم گیری شود. سامانه در این مرحله چند حوزه پیشنهادی را ارائه می کند که از بین آن ها باید یکی را انتخاب کنید. اگر شرکتی ثبت نشود ممکن است اعضا در زمان تقسیم سود و زیان شرکت با مشکل مواجه شوند.اما در صورت ثبت به دلیل اینکه کلیه قوانین و دستورالعمل های شرکت در قالب اساسنامه و شرکتنامه تنظیم می شود با این مشکل روبرو نمی شوید. شرکت به این معناست که ۲ یا چند نفر با هم مجموعه ای را ایجاد می نمایند و با هم فعالیت اقتصادی را انجام می دهند و سودی را به دست می آورند و سود به دست آمده را میان یکدیگر تقسیم می نمایند. این شرکت‌ها از دو نوع شریک تشکیل می شود که هر کدام وظایف مختلفی دارند.

قوانین ثبت شرکت,مراحل،شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت

در مرحله هفتم؛ می بایست که میزان و نوع سرمایه شرکت مد نظر که شامل سرمایه غیر نقدی و نقدی می باشد را وارد کنید و در نهایت به مرحله بعدی وارد شوید. در مرحله پنجم، این امکان وجود دارد که پنج نام را برای شرکت خود انتخاب کنید. شرکت نامه ها و اساسنامه ها، فرم های پیش فرضی دارند که فقط باید آنها را پر کنید و در نهایت اگر تمایل داشتید می توانید قوانین مخصوص شرکت خودتان را نیز به آن اضافه کنید. با توجه به اطلاعات تکمیل شده، اساسنامه شرکت به شما نشان داده خواهد شد. در این مرحله می توانید اطلاعاتی که به اصلاح نیاز دارند را ویرایش کنید. در این مرحله باید آگهی شرکت را برای اطلاع رسانی در یک روزنامه کثیرالانتشار به چاپ برسانید.

  • حداقل سرمایه باید در ثبت شرکت رعایت شود ، چنانچه در اکثر شرکت ها یک میلیون ریال است و لازم به ذکر است سرمایه نقدی ، غیر نقدی باید مشخص گردد .
  • این شرکت‌ها تنها با داشتن سه عضو شرایط ایجاد شرکت را دارند و می‌توانند شروع به فعالیت کنند.
  • نموده اند، می توانند از طریق بخش پیگیری اقدام به پیگیری درخواست خود کنند.
  • در این مجامع معمولا در مورد کاهش و افزایش سرمایه، تغییر در اساسنامه و انحلال شرکت صحبت و تصمیم گیری می شود.
  • این شرکت‌ها باید سه نفر اعضاء هیئت مدیره داشته باشند .میزان مسئولیت هر یک از شرکت‌های تجاری ” به میزان مبلغ سهام هر شرکت است.”میزان ارائه گواهی بانکی پرداختی از بانکی که حساب شرکت در آن است معادل 35 درصد سرمایه شرکت است.

پس از آن شما مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه و پرداخت هزینه چاپ و انتشار تغییرات در روزنامه رسمی شرکت خواهید بود. یعنی معمولا پس از شروع کار و یا در ادامه گسترش و افزایش تخصص افراد، شرکت ها نیاز می بینند تغییراتی در موضوع فعالیت، عنوان و نام شرکت و در برخی موارد رایج تر تغییراتی در اعضای هییت مدیره، مدیر عامل و یا محل کار شرکت ایجاد تغییرات شرکت کنند. هم چنین ممکن است اعضای شرکت پس از مدتی بنا به دلایلی خاص تصمیم به انحلال شرکت بگیرند. در مرحله ششم مشخصات کامل شناسنامه ای و آدرس و شماره تماس دقیق کلیه اشخاص شرکت قید می گردد. شایان ذکر است، جهت مشاوره انتخاب نام شرکت می توانید با مشاورین ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید تا یاری دهنده شما در این انتخاب باشند.

سامانه ثبت شرکتها Ssaa Ir

تمامی شرکتها و موسساتی که می خواهند حرفه یا خدمات ویژه فعالیتشان را در دنیای تجارت به مخاطبان خود معرفی کنند، باید مراحل تعیین شده از سوی اداره ثبت شرکتها را طی کنند. این کار باعث می شود هم متقاضیان ثبت شرکت و هم مشتریان با خیالی آسوده از معتبر بودن روال کاری مورد نظرشان، همکاریهای دوجانبه و مستمری با یکدیگر داشته باشند. در این مطلب به اختصار مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها را برایتان نام می بریم.

آن دسته از شخصیت های حقوقی که تمایل به دریافت کد فراگیر را دارند، می توانند از طریق سایت ثبت شرکت ها اقدام ثبت درخواست کد فراگیر نمایند. در این بخش امکان ثبت درخواست دریافت کد فراگیر و پیگیری درخواست های ثبت شده، وجود دارد. انصراف از درخواست تغییرات شرکت ، پلمپ دفاتر ، اظهارنامه دفاتر تجارتی با وارد نمودن شماره پیگیری ، شماره یا شناسه ملی بر حسب مورد ، در این قسمت صورت می پذیرد .

سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir عنوان سامانه ای است که امکانات متعددی را در رابطه با شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری فراهم نموده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید. به موجب قوانین ایران من جمله قانون تجارت، برخی از تغییرات انجام گرفته در شخص حقوقی همچون تغییر اعضای هیات مدیره، تغییر بازرسان و تغییر اساس نامه یا سرمایه شرکت باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردیده و در روزنامه رسمی آگهی شود. علت این مساله آن است که این تغییرات در حقوق اشخاص ثالث موثر ثبت شرکت بوده و این حق قانونی اشخاص ثالث است تا با نشر آگهی از این تغییرات مطلع شوند. در صورت وجود سوال در زمینه امور ثبتی و حقوقی مثل ثبت انواع برند ، اخذ رتبه بندی شرکت ، اخذ پلمپ دفاتر ، ثبت تغییرات شرکت ، انحلال شرکت و… می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر تماس حاصل نمایید. پس از آن که اطلاعات مربوط به ثبت شرکت ، تغییرات شرکت ، پلمپ دفاتر و … در سامانه تکمیل گردید ، متقاضیان با وارد کردن شماره پیگیری ، می توانند از طریق این قسمت از وضعیت پرونده مورد نظر اطلاع جویند .

منظور از اشخاص، افرادی هستند که در شرکت یا موسسه دارای سمت می باشند که خود به دو نوع شخص حقیقی و حقوقی تقسیم می شود. در قسمت شخص حقیقی می بایست اطلاعات شخصی خواسته شده در کادر تکمیل گردد و اگر نوع شخص حقوقی هم باشد فیلدهایی نظیر فارسی، تابعیت، شناسه ی ملی و… گام بعدی از مراحل ثبت شرکت مربوط به نام و اطلاعات شخص حقوقی است که در آن نام های درخواستی ثبت می شود. (اسامی پیشنهادی می بایست دارای ریشه ی فارسی باشد، لاتین نباشد، با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد، دارای اسم خاص باشد و تکراری نباشد. در این وضعیت با مراجعه به این بخش از سایت تمامی موارد مندرج در صورتجلسه من جمله تاریخ جلسه ، نوع تصمیم و دیگر اطلاعات مورد نیاز را در سامانه تکمیل نموده و در انتها ، رسید پذیرش به همراه مدارک در پوشه مخصوصی به اداره تسلیم می گردد که مراحل بعدی را طی کند و در انتها به صدور آگهی ختم شود . متقاضي محترم جهت کار با سامانه ثبت شرکت ها مناسبتر است از مرورگر های firefox يا Internet Explorer8 و بالاتر استفاده نماييد.

اما روز دقیقی نمی توان گفت چون بعد از ارسال صورتجلسات به اداره از طریق پست گاه ممکن است یک پرونده تا 20 روز اعلام آگهی نشود. پس از پذیرش نهایی سامانه یک رسید پذیرش همراه با کد پیگیری به شما می دهد که باید 2 نسخه از آن پرینت بپیرید و به همراه مدارک به اداره پست در قالب پاکت پستی زرد رنگ مخصوص تغییرات، به آدرسی که در رسید پذیرش درج شده ارسال کنید. در صورتی که خودتان قصد دارید این امر را انجام دهید به ترتیب زیر عمل کنید اما دقیت کنید که ثبت تغییرات در سامانه مراحل زیادی دارد که اطلاعات افراد و سهامداران و متن صورتجلسه را باید وارد کنید و هرگونه اشتباه در این مراحل حتی کد ملی افراد باعث رد درخواست شما خواهد شد.