مدارک لازم برای ثبت شرکت

جهت تعیین حق‌الدرج آگهی باید به «نمایندگی روابط عمومی» ‌مراجعه کرد. لازم به ذکر است درصورتی‌که کارشناس اداره، موضوع شرکت را نیازمند کسب مجوز از مرجع خاصی بداند از مرجع مزبور، استعلام می‌نماید. سپس دو نسخه آگهی به امضای رئیس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده‌ی شرکت، ضبط و نسخه‌ی دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می‌شود و این سند «سند ثبت شرکت» ‌است، که این موارد توسط وکیل پرونده انجام میشود. بله برای ثبت هر نوع شرکت، شما باید افتتاح حساب انحام دهید. با این تفاوت که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، مدارک افتتاح حساب نباید به اداره ثبت شرکت ها ارسال شوند. معنی تضامنی در لغت به کفیل و ضامن همدیگر شدن؛ می باشد و در اصطلاح حقوقی آن یعنی ایجاد تعهد و شراکت مالی به نحوی که هریک از اعضا مسئول پرداخت تمامی بدهی و قروض شخص حقوقی بوده و همینطور هریک از اعضا حق دریافت تمامی مطالبات را داشته باشد.

  • کپی برداری از مطالب، فقط و فقط با ذکر منبع امکانپذیر است.
  • در حالی که تعاونی خاص صرفا برای عضویت افراد خاصی مانند کارگران، دانشجویان، کشاورزان و… در نظر گرفته شده است.
  • سهامدارهای شرکت با همکاری هم تمام مراحل ثبت را پشت سر می گذارند.
  • از دیگر مدارک لازم برای ثبت شرکت این است که شما باید کپی شناسنامه و کارت ملی یا اصل و یا کپی آگهی تاسیس شرکت خود را تهیه کنید که همه این موارد جزوه مدارک لازم است که سهامداران شخصی حقوقی باید در سایت ثبت نام برای ثبت شرکت تهیه کنند.

ثبت شرکت خدماتی کاری آسان است چون سطح تحصیلی بالایی لازم ندارد و برای تشکیل آن می توان از یک سرمایه کم استفاده کرد. باید تعیین کنید که شرکت در چه حوزه ای فعالیت می کند و مجوزهای لازم در آن حوزه را تهیه کنید. مدارک شناسایی سهامداران، اظهارنامه تاسیس شرکت سهامی خاص، اساس‌نامه، صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسان، مشخصات مدیران و بازرسان، مجوز فعالیت و گواهی بانکی تامین سرمایه اولیه. نیاز به پرداخت هزینه ثابت و پرداخت مالیات ندارید و این موضوع سبب می شود که سطح سودآوری شرکت بیشتر شود. عدم پرداخت هزینه ثابت و پرداخت مالیات به واسطه درآمد شرکت مدنظر قرار می گیرد. ترکیه در لیست کشورهای خوب در بین همسایه های ایران است که هم دسترسی به آن مناسب است و هم شرایط به صورتی است که می توان انتظار رشد مناسب تجاری و اقتصادی در این کشور داشت.

قابلیت‌های ایران با جمهوری آذربایجان به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست

شرکت های عمرانی ، شهرداری که معمولا در مزایدات و مناقصات شرکت می کنند، شرکت سهامی خاص را انتخاب می کنند. اعتبار هیات مدیره شرکت سهامی خاص 2 سال خورشیدی و بازرسین 1 سال مالیاتی می باشد و پس از انقضاء باید تمدید و یا تعویض شوند (یعنی در کل حداقل 3 عضو و 2 بازرس برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز می باشد). شرکت های تعاونی به three نوع تولیدی، توزیعی و تولیدی-توزیعی تقسیم می شوند، حداقل تعداد سهامداران در این نوع شرکتها 7 نفر می باشد که می بایست از بین این تعداد حداقل 2 نفر دارای مدرک تحصیلی و یا جواز کسب مرتبط با موضوع تعاونی مورد تقاضا باشند. برای ثبت شرکت تعاونی لازم است ابتدا مجوز یا موافقت اصولی اداره تعاون حوزه مربوطه اخذ گردد و سپس مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها صورت گیرد.

مدارک ثبت شرکت

از سوی دیگر می بایست سایر شعب یا نمایندگی های شرکت ارزیابی شود. همان طور که اشاره شد، حداقل تعداد شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر می باشد. فقط با داشتن تصویر شناسنامه و کارت ملی می توان از طریق سامانه و بدون مراجعه حضوری شرکت خود را ثبت کرد. لازم به ذکر است که با اتصال این سامانه به مراکز اعلام سوپیشینه چنانچه فرد متقاضی دارای سوابق محکومیت باشد به صورت آنلاین سامانه اخطار عدم ثبت خواهد داد. هزینه ها تا حدودی نزدیک به ثبت شرکت های عادی (مسئولیت محدود) می باشد و از لحاظ زمانی نیز مانند دیگر ثبت شرکت ها می باشد. شرکت قراردادی است که اشخاص حقیقی حقوقی بین خود به امضا می رسانند تا در چهارچوب خاصی از قوانین تعریف شده ( اساسنامه ) عمل نمایند.

ثبت شرکت‌های تعاونی تولید و مصرف

دو نسخه تقاضانامه که تکمیل شده و به امضاء کلیه شرکاء رسیده باشد . اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه ( حداقل ۳۵% از ۲۰ % سرمایه تعهد شده ) . تاییدیه سامانه ثبت شرکت هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار ، مبنی بر غیردولتی بودن آن . ارایه مدارک به ممیز دارایی توسط یکی از اعضا هییت مدره یا وکیل ( با نامه نمایندگی).

برای این شرکت ها نیازی به صدور اعلامیه پذیره نویسی نیست اما نیاز است که در بدو امر 35 درصد از سرمایه در حساب مخصوص سپرده شود. مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسوولیت محدود، تضامنی، نسبی و مختلط از طریق پست برای مرجع ثبت شرکت ها راسال می شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است. یکی دیگر از الزاماتی که پس از ثبت شرکت ثبت شرکت وجود دارد، دریافت کد کارگاهی بیمه است. موسسین شرکت با مسئولیت محدود در زمان ثبت ملزم به دریافت این کد هستند. در شرکت سهامی خاص نیز موسسین باید طی دو ماه پس از ثبت، نسبت به دریافت کد کارگاهی برای بیمه کردن کارکنان خود به عنوان کارفرما اقدام نمایند. شرکت‌ خدماتی را می‌توان به دو دسته سهامی خاص و با مسئولیت محدود تقسیم کرد.

همانطور که می دانید در ساخت و سازهای ساختمانی از ابزارهای مختلفی مثل آجر، سنگ، بتن، چوب و غیره استفاده می گردد. شرکت ابنیه با توجه به ویژگی هایی که دارا می باشد از 1 تا 5 رتبه بندی گشته است که شرکت ابنیه با رتبه سک دارای بالاترین رتبه و شرکت ابنیه با رتبه بندی 5 دارای کم ترین رتبه است. در شرکتهای سهامی عام نقل و انتقال سهام نیازی به دریافت موافقت افراد سهام دار ندارد اما در شرکت سهامی خاص هرگونه نقل و انتقال سهام وابسته به موافقت موافقت هیات مدیره و مدیران است.

general