چگونه یک اسم خوب برای شرکتمان انتخاب کنیم؟

به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله ثبت شرکت به یک متخصص امورثبت شرکتتبدیل شوید و شرکت را به خوبی ثبت کنید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود. کلماتی مانند بازرگانی، مهندسی، خدماتی و امثال آن قابل ثبت به عنوان اسم شرکت هستند ولی به عنوان یکی از بخش های خاص نام شرکت محسوب نمی شوند. به همین علت باید نام انتخابی شما برای شرکتتان از three بخش تشکیل شود که باید هر 3 کلمه خاص و غیر عام باشند. تا سال های اخیر، شما می توانستید نام های دو بخشی برای شرکت و برند خود برگزینید ولی حالا باید از نام های مناسب 3 بخشی برای ایجاد تمایز استفاده کنید. برای انتخاب نام شرکت مناسب می توانید از اسامی خاص با تعداد بالا به طور مثال آراد ،آریا و سپهر استفاده کنید.

اسم برای ثبت شرکت

نام یا نام اختصاری یا حروفی که رسماَ متعلق به دولت باشد از قبیل ایران، کشور، ناجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی. برای شرکت‌های تعاونی در ابتدا باید وزارت تعاون نام انتخابی را تأیید کند. به طور کلی می‌توان گفت نام یک شرکت، بخش بزرگی از برند شرکت است . در زمان انتخاب نام باید درباره دامنه نام، محصولات و بازاریابی فکر کنید. در وهله اول باید با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده، اعمال تغییر نام شرکت را تصویب کرد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نامهای پیشنهادی متقاضیان با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.

از جدیدترین اخبار و قوانین ثبتی باخبر شوید

بررسی اسامی شرکت ها توسط کارشناسان تخصصی اداره ثبت شرکت ها تهران صورت می پذیرد. سلام وقتتون بخیر .اسم برای شرکت خدماتی و رنگ امیزی ساختمون می خواستم.دومورد دیدم چون معنی اسامی به تمیزی مربوط میشد انتخاب کردم.ممنون میشم راهنماییم کنید که این اسامی مناسب هستن یانه . اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید. در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید. تکراری بودن یک اسم یعنی عین آن قبلا ثبت شده است.، چه آن اسم یک سیلاب باشد یا بیشتر.

بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی). اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنه‌های اینترنتی ثبت شده باشد. در واقع اگر نتوانید به‌ صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه تلاش کرده‌اید به هدر می‌رود.

  • البته شما می توانید مدارک و مجوزهایی که کسب کرده اید را به ثبتینو تحویل دهید، ما کارهای دیگر را برای شما انجام خواهیم داد.
  • بابت درج نظر ممنونیم / امیدوارم که نمونه اسامی مفید بوده باشد .
  • اسم شرکت شما نباید پیش از آن به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد.
  • کارایی یک نام به این معنی است که نام انتخابی شما با نوع کسب و کاری که انجام می دهید، هماهنگی نسبی داشته باشد.
  • اگر می‌خواهید حداکثر حمایت قانونی را برای کسب‌وکار خود فراهم کنید، به یک علامت تجاری نیاز دارید.

حتی برخی معتقدند ورود موفق به بازار و جذب سرمایه‌گذاران به انتخاب نامی مناسب برای شرکت مرتبط است و پیشرفت کسب‌وکارها با اسم کمپانی آنها گره خورده است. عملکردی هوشمندانه در این مرحله می‌تواند کمک زیادی به صاحبان صنایع بزرگ و کوچک برای تصمیم‌گیری‌های بعدی آنها بکند. نام‌گذاری شرکت چه به صورت ابداعی و انتزاعی انجام بگیرد و چه صریحاً بیانگر خدمات و محصولات شرکت باشد باید در ذهن مشتریان بماند و نشانگر تجربه و ارزش‌های مجموعه باشد.

برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، پس از توضیح درباره انتخاب اسم و …. مطابق با اداره ثبت اختراع و علائم تجاری جمهوری اسلامی ایران علامت تجاری عبارت است از کلمه، عبارت، نماد و/یا طرحی است که کالاها و خدماتی ارائه شده توسط یک شرکت را کالاهای شرکت‌های دیگر مشخص و متمایز می‌نماید. پارسی و معنادار باشد.مثلا به جای نام غیر پارسی آپارتمان ، از نام پارسی کاشانه ، به جای تکنیک – تکنو، از فن ، به جای تکنولوژی، از فن آوری به جای کلینیک، از درمانگاه، به جای دکوراسیون، از آرایه و به جای سیستم ، از سامانه استفاده شود.

۱۲ ایده برای اسم شرکت تبلیغاتی

توجه داشته باشید امکان استفاده از اسامی 12 امام شیعیان و القاب آن ها و هم چنین نام های متبرکه بدون دریافت مجوز از مسئولین مربوطه وجود ندارد. یه اسم برای تولیدی درب ضد سرقت نیاز دارم که اسم ماهان در اون بکار ثبت شرکت در تهران رفته باشه. یک اسم برای یک اپلیکیشن خدماتی می خواشتم شما پیشنهادی دارید؟ امکانات برنامه مثل سفارش آنلاین غذا و آگهی های نیازمندی هست. من یه نام شرکت برای تولید مواد شوینده میخواستم میتونید راهنمایی کنید.

در این شرایط، متقاضی موظف است مجدداً پنج اسم جدید را به ترتیب اولویت به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهد و روند انتخاب نام شرکت همانند بار اول انجام می‌پذیرد. البته چنانچه متقاضی نسبت به این کارشناسی و تایید نشدن نام انتخابی‌اش اعتراض داشته باشد، می‌تواند با ذکر دلایل در فرم مربوطه، درخواست کارشناسی مجدد نماید. در صورتی که پس از انجام اعتراض، رد مجدد اتفاق بیفتد، متقاضی می‌تواند دوباره با تکمیل فرم و اعلام دلایل مراتب اعتراض خود را اعلام نماید. در این مورد، نظر مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت‌ها، نظر نهایی محسوب می‌شود.

یک ماه بعد و پس از تایید اولیه باید حضوراً به اداره ثبت مراجعه و با پرداخت حق ثبت، تشریفات اداری را طی کرد. به طور خلاصه توصیه می­شود اسمی انتخاب کنید که به اخذ مجوزهای دیگر کمک کند. در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد (۱۱۷)، (۱۴۱) ، (۱۶۲) و (۱۸۴) قانون تجارت الزامی ثبت برند است. اسم شما نشان دهنده برند و موقعیت شما در بازار می باشد.به طور کلی می توان گفت نام یک شرکت، بخش بزرگی از برند شرکت شماست . د رهنگام انتخاب نام درباره نام دامنه، محصولات و بازاریابی فکر کنید و اینکه یک نام چگونه مترجم تمامی جوانب این برند خواهد بود، اسم شرکت مهمترین و منحصر به فردترین خصوصیات برند است.

چنانچه نام پیشنهادی مشمول بند های فوق باشد، فقط در صورت ارائه رضایت نامه کتبی شخصیت حقوقی مقدم در قالب صورتجلسه هیات مدیره، قابل ثبت است. در صورتیکه نام تایید شده شرکت در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار دارد. بعضی از افراد برای شرکت یا برند خود نامی انتخاب میکنند که شاید از نظر آنها معنی خاصی داشته و آن نام را متمایز میکند. بعد از انتخاب نام شرکتتان مطمئنن برای تبلیغات ، ساخت آرم ، لوگو و مهر برای شرکتتان باید ثبت تغییرات اقدام کنید و باید بدانید که نام انتخابی شما در طراحی و ساخت این موارد تاثیر زیادی دارد. انتخاب نام برای شرکت اولین قدم برای ثبت یک شرکت است پس بهتر این است که برای انتخاب نام مناسب دقت و وقت بیشتری گذاشته شود تا در آینده به تغییر نام شرکت نیازی پیدا نکنید. در صورتی که نام تأیید شده شخص حقوقی در شرف تأسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفاَ سه ماه از تاریخ تأیید نام اعتبار دارد.این مدت برای شرکت‌های سهامی عام 6 ماه از تشکیل مجمع عمومی مؤسس می‌باشد.